keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Oma pää 2012-2015

Tässä postauksessa ajattelin kertoa vähän siitä millaiset mun omat hiukset on olleet viimeisen neljän vuoden aikana. Kovin radikaaleja muutoksia ei ole ollut mutta on tähän neljään vuoteen mahtunut monenlaista tukkaa niin hyvässä kuin pahassakin. 



2012 heinäkuu
 Lähtötilanteena on siis mun aivan luonnollinen tukka jota ei ole ikinä värjätty millään. Jos auringon vaalentamaa tukkaa ei lasketa, joskus kesällä kävi niin että tukka sai niin paljon aurionkoa että syksyllä näytti siltä että mun hiuksia ois vaalennettu kesällä. Otsahiukset mulla on ollu jostai kasi luokasn alusta asti eli vuodesta 2010 asti ja nyt vasta vähän aikaa sitten oon sen saanut kasvatettua kunnolla pois. Eihän siihen mennykkään kun kaks vuotta.

2012 marraskuu
 Pituutta on tullut kesästä lisää ja otsatukka on muuttanu edelliskerrasta asentoa. Ensimmäiset kaks vuotta mun otsis oli tasapituinen mutta jossain vaiheessa halusin siitä viiston. Tältä ne sitte näytti suunnilleen seuraavan vuoden.

2013 elokuu
Lukion ykkösellä päätin että nyt mun on aika tehdä jotain näille hiuksille koska olin niin kyllästynyt siihen maantienharmaavaaleanruskeakirjavaan tukkaan joka näin jälkeinpäin aatellen oli kuitenkin niin kiva ja hyväkuntoinen. Kaverin kanssa mietittiin hetki ja päätettiin ostaa kaupassta kaikista vaalentavin väri mitä löytyy ja niin alkoi mun tukan matka kohti blondia. Päätin vielä kokeilla jotain räväkämpää samaan kertaan ja kaverin shokkivärivarastosta löytyikin sinistä mun otsatukan alimpiin kerroksiin. Se sininen muuten pysyi mun seurana ikuisuuden vaikka siitä olis jo halunnut eroon.

2014 tammikuu
Yksi vaalennuskerta ei sitten riittänyt vaan blondailin mun tukkaa seuraavan puoli vuotta ihan huolella ja se sitten näkyi tukan kunnossa.. Tämä kuva on otettu viimeisen vaalennuksen jälkeen jonka tein koko tukkaan. Olihan se sitten aivan platinablondi mutta tukka ei kestänyt enää enempää ja hyvä niin. Aikansa kutakin. Kuvistakin huomaa etttä mun tukka ei puolessa vuodessa kasvanut yhtään koska latva oli niin katkeilevaa. 


2014 helmikuu
Vielä kerran oli pakko tyveä vaalentaa koska halusin pitää vaaleat hiukset vanhojentansseihin asti mutta tällä kertaa tyydyin vaalentamaan pelkän tyven. Ennen vanhojentanssikampausta kävin myös leikkauttamassa mun hiukset ja sanoin että kaikki huonot pois vaan! olis varmaan saanut leikata enemmänkin mutta tämän verran piti tukkaa jättää että saatiin tehtyä vielä kampaus vanhoja varten.

2014 huhtikuu
 Vielä viimeinen kuva vaaleista hiuksista ennen tummiin siirtymistä! Tästä huomaa että nyt hiukset alko taas kasvamaan pikkuhiljaa vahvempina takaisin kun en enää vaalentanut niitä. Lopulta tyvikasvu alkoi ärsyttämään niin paljon että vaaleiden aika oli ohi.

2014 huhtikuu
 Kun ensimmäistä kertaa laitoin tumman hiusvärin päähän pelotti ihan vähän vaan. Värin vaikutusajalla tuntui siltä että näistähän tulee mustat mutta kun sain hiukset kuivattua olin enemmän kuin tyytyväinen. Pitkästä aikaa näytti siltä että mulla on hiukset päässä. Tummat hiukset näyttivät paljon paksummille kuin vaaleat. Pikkuhiljaa hiukset alkoivat tuntua ja näyttää paremmille kun vaalennukset eivät enää kuluttaneet niitä. Tässä vaiheessa siirryin pitkästä aikaa takaisin keskijakaukseen kun otsatukka oli kasvanut tarpeeksi pois. Varsinaista otsista minelle ei ollut leikattu enää vähään aikaan mutta tässä vaiheessa päätin myös alkaa varsinaisesti kasvattamaan sitä pois.

2014 kesäkuu
 Kesään mennessä hiukset kasvoivat hurjasti ja ne alkoivat tuntua jo hankalan pitkille joten oli pakko päästä taas kampaajalle lyhennyttämään tukkaa. Otsis oli jo kasvanut reilusti pois mutta latvat kasvojen ympärillä olivat niin huonokuntoiset että niistä piti leikata reilusti pois että olin tyytyväinen. Tämä ja seuraava kuva on muistaakseni otettu samana päivänä ennen ja jälkeen kampaajalla käynnin.

2014 kesäkuu
Pituutta lähtikin taas ihan reilusti pois vaikka kiharat lyhentävätkin tukkaa entisestään.



2015 tammikuu
Edeltävältä polelta vuodelta ei löytynyt kuvia mutta tähän mennessä tukka on taas kasvanut ainakin reilun 15 senttiä. Puolessa vuodessa, huhhuh kun ne on kasvanu nopeasti. Silloin taisin myös pitää taukoa värjäämisestä niin tukka sai vähän vahvistua.

2015 huhtikuu
Keväällä löysin ihan uuden tavan värjätä tukkaa kun aloin käyttämään KC:n ColorMask tuotteita. Huonoksi onnekseni en ollut aivan perillä siitä minkä tummuiselle tukalle käyttämäni maski oli ja sain "ihanan" vihertävyyden riesakseni pitkäksi aikaa. En halunnut vaalentaa hiuksiani mutta jotenkin vihreydestä oli päästävä. Kokeilin sitten lopulta askorbiinihappoa ja se vei suurimman osan vihertavyydestä mennessään mutta jouduin käyttämään sitä muutaman kerran ennen kuin vihreys katosi. Ei kuitenkaan kokonaan koska pigmenttiä olio kertynyt hiuksiin niin paljon. Tässä vaiheessa vihreys ei vielä näkynyt koska käytin colormaskia niin säännöllisesti.

2015 kesäkuu

Kesällä sitten taas päätin värjätä hiukset jollain lämpimämmällä sävyllä ja sillä sitten pääsinkin kokonaan eroon vihertävyydestä.
2015 heinäkuu
Kesän mittaan tukka kasvoi ja aloin tarkoituksella kasvattamaan sitä pidemmäksi kokeilumielessä.

2015 elokuu
Elokuussa jotain vähän tummempaa sävyä taas vaihteeksi.
2015 syyskuu
Kasvaa kasvaa. (Ja ehkä vähän paksumpikin jo.)
2015 lokakuu
 Lokakuussa sain sitten päähäni haluta raitoja kun niitä oltiin koulussa harjoiteltu ja niin hiuksistani tuli taas vähän vaaleamman näköiset pitkästä aikaa.

2015 joulukuu
Tämä kuva kertookin sitten tämän hetken tilanteesta, vaaleampaavaaleampaa mutta aika maltilla koska oon vähän yrittäny säästellä mun tukkaa. Nyt on mietteissä että kasvatetaanko enää vai joko ois taas lyhyemmän vuoro? muttaku on niin vaikea päättää. Ainakin vähän lyhyempää.. mutta se jää nähtäväks.










1 kommentti:

  1. kivoja hiuksia ollut, mutta mun mielestä sulle sopii parhaiten noi vähän tummemmat hiukset :) Liityn sun blogin lukijaksi :)

    VastaaPoista